kt sini nk paparkn gmbar pertunangan ku...

kt sini nk paparkn gmbar pertunangan ku...

Saturday, March 28, 2009

renungkanlah....

Kita lahir dgn 2 mata di wajah kita, krn kita tdk boleh selalu melihat ke belakang. Tp pandanglah semua itu ke dpn, pandanglah masa depan kita.
Kita dilahirkan dgn 2 buah telinga di kanan dan di kiri, spy kita dpt mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkanpujian dan kritikan dan memilih di mana yg benar dan mane yg salah.
Kita lahir dgn otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pn kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yg dapat mencuri otak kita, fikiran kita, dan idea kita. Dan apa yg anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.
Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tp kita hanya diberi dengan 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yg sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yg tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sedikit mungkin tp lihat dan dengarlah sebanyak2nya..
Kita lahir dengan hanya 1 hati jauh dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yg paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tp jgn pernah mengharapkan org lain untuk mencintai kita sepertimana kita mencintai dia….
Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yg lebih jaun indah…….

No comments:

Post a Comment